Webbanalys & strategi
Hittar man din webbplats på Google? Om inte, vad beror det på? Du har mycket trafik på din webbplats, men besökarna gör inte det du vill. Hur får du dem att agera som du hade tänkt dig? Vi hjälper dig att räta ut frågetecknen och förvandlar data till försäljning.
Sökordsanalys
DigiFactory kan hjälpa dig med förbättringar onpage för SEO, kostnadseffektiv marknadsföring med Google AdWords och värdefull uppföljning och statistik med Google Analytics. Vi är en certifierad Google Partner.
Som ett första steg, rekommenderar vi att man gör en grundläggande analys för att ta reda på förutsättningarna. Grundanalysen av er webbplats förutsättningar hos sökmotorerna, innefattar bla följande:
- Tekniska förutsättningar för SEO (ca 10 parametrar)
- Förutsättningar för mobil anpassning
- Genomgång av Meta-informationen
- Innehållsmässigt perspektiv, densitet av valda sökord/sökfraser
- Befintliga positioner av valda sökord/fraser
- Förslag och rekommendationer på åtgärder
Beroende på resultatet av analysen, kan du välja att göra åtgärder själv eller ta hjälp av en extern konsult. Vi kan givetvis även vara behjälpliga.
Konverteringsanalys
Vi hjälper dig att göra dina besökare på webben till agerande kunder. I alla dina digitala kanaler går det att mäta och spåra nästan all data. Det viktiga är att ha insikt och förståelse för hur datan kan användas för att analysera och förbättra resultat.
I grund och botten handlar det om att ständigt förbättra din webbplats, så att fler besökare blir nöjda och glada kunder. Ungefär som du nog redan gör i den fysiska världen...
Vid konverteringsoptimering använder vi oftast Google Analytics som verktyg för att analysera, mäta och utvärdera. Analysen ger oss riktlinjer på vad som bör förbättras på din webbplats. Kanske krävs det tydligare uppmaningar, bättre och mer relevant innehåll eller att du ska öka annonseringen i en viss kanal.
Webbstrategi
Med en tydlig webbstrategi både på kort- och lång sikt, ökar sannolikheten för att din webbsatsning blir lönsam. Med beprövade metoder och lång erfarenhet hjälper vi dig att redan från start fokusera på rätt saker i rätt tid. En webbstrategi är inget statiskt dokument utan förändras i takt med att marknaden förändras.