Så här lyckas du med din e-postmarknadsföring

Nyhetsbrev är ett effektivt sätt att marknadsföra sig på

Publicerad 01 aug 2013

Nyhetsbrev är ett effektivt sätt att marknadsföra sig och hålla en dialog med sina kunder. Till en kostnad av ett fåtal frimärken, når du tusentals prenumeranter. Men för att lyckas, finns det några saker som du bör tänka på.

Intresseväckande ämne

För att synas i dina prenumeranters inkorgar måste du använda ett ämne som väcker intresse. Annars finns risken att ditt nyhetsbrev blir oläst och hamnar i papperskorgen. Det är t ex bättre att skriva “Vår nya produkt är lanserad” än att skriva “Nyhetsbrev nr 7”.

Kortfattad ingress

Nu har du kommit så långt att din prenumerant har valt att titta på ditt nyhetsbrev. Nu har du några sekunder på dig att fånga intresset. Skriv en kortfattad ingresstext som sammanfattar innehållet i ditt utskick och lockar till att läsa vidare.

Rubriker

Rubrikerna på dina artiklar är det som dina läsare kommer att se först. Skriv korta, konkreta rubriker som gör att man läser vidare.

Texter

Den gyllene regeln för texter i nyhetsbrev är: berätta tillräckligt för att väcka intresse, men säg inte allt. Oftast är det huvudsakliga syftet med ditt nyhetsbrev att locka besökare till din webbplats.

Länkar

Mest effektivt är att i slutet av din artikeltext, ha en tydlig länk med en uppmanande länktext. De vanligaste, men kanske inte mest effektiva, är att där skriva “Klicka här” eller “Läs mer”. Prova istället att t ex skriva “Här kan du lära dig mer om nyhetsbrev”.

Målsidor

Ta väl hand om din besökare när du fått hen till din målsida. Gör det så enkelt och tydligt som möjligt att beställa, kontakta er, köpa eller vad det är som syftet är.

Skaffa en extern marknadsavdelning

Affärsnytta

Skaffa en extern marknadsavdelning

Man måste inte vara ett jättestort bolag med 1000-tals anställda för att ha en egen marknadsavdelning. Anlita oss, så får du en egen marknadsavdelning när du behöver.

Anlita oss

Tre skäl att välja oss som webbyrå

Långsiktighet

Vi gör aldrig några snabba klipp. Punkt. När vi startar upp ett projekt med en ny kund, är vår målsättning alltid att det ska bli ett långvarigt samarbete.

Trygghet

Med 25 års erfarenhet, långvariga kundrelationer, stabil ekonomi och engagerade medarbetare kan du känna dig trygg hos oss.

Service

Vår förhoppning är att du ska känna att vi är mer än en leverantör. Någon som faktiskt bryr sig om att du får den bästa lösningen för dig.

Vill du ha en kostnadsfri offert?

Vill du veta hur vi kan hjälpa dig? Begär en kostnadsfri offert idag och få skräddarsydda lösningar för dina behov – snabbt och enkelt!

Förbättra din närvaro på nätet

Ja tack, jag vill gärna få nyheter, tips och bra erbjudanden direkt till min e-postadress.

Vi skickar ut cirka 10 nyhetsbrev per år

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev