Det kan alltså löna sig att publicera information på vissa tidpunkter på dygnet

När på dygnet når du dina kunder bäst? (Google Analytics skola del 1 av 5)

Publicerad 01 jan 2014

Google Google Analytics Tips

Idag tänkte vi dra igång en Google Analytics skola som består av 5 delar. Vi kommer dela med oss av några tips som vi tycker är väldigt användbara. Vi börjar med:

När på dygnet besöker dina kunder din webbplats?

Genom att publicera ny information när besöken är som mest, kan du nå så många besökare som möjligt direkt. Men hur får jag då reda när besöken görs på min webbplats tänker du?

Om du har Google Analytics installerat på din webbplats (vilket 95% av våra kunder har) gör du enligt följande:

1. Logga in på ditt konto på Google Analytics
2. Välj Förvärv, All trafik och Kanaler i vänsterspalten
3. Klicka sedan på Sekundär dimension och välj Tid och Timme.

I tabellen som dyker upp nu, ser du hur trafiken på din webbplats fördelar sig under dygnet. Är det någon särskild kanal som du är intresserad av, kan du använda dig av filterfunktion (sökrutan) genom att skriva in kanalens namn för att bara få timmarna för denna kanal.

Det kan alltså löna sig att publicera information på vissa tidpunkter på dygnet. Tänk på det nästa gång du publicerar något på din webbplats och försök att dra nytta av det.

TIPS! Har du datumpublicering påslagen i BackNet CMS i någon av dina tjänster (t ex erbjudande, nyheter, puffar) är det lätt att sätta datum och tid och skapa nyheter i förtid. Läs även artikel "Då når du kunden online" på Idg.

Nästa gång tar vi upp "Vilka är dina bästa ingångssidor".

Domänförvaltning, trygg hantering av era domännamn

Domänförvaltning

Trygg hantering av era domännamn

Vi erbjuder trygg och säker domänförvaltning för företag. Samla allt i samma domänportfölj, slipp tänka på förnyelser och oroa er inte för risken att mista ett viktigt domännamn.

Vi hjälper dig

Tre skäl att välja oss som webbyrå

Förståelse

Vi är flexibla, lyhörda och lyssnar kanske inte alltid på vad du säger. Utan förstår vad du menar.

Expertis

Vi har spetskompetens inom ett antal områden. Om vi inte har det, anlitar vi någon av våra samarbetspartners som har det.

Långsiktighet

Vi gör aldrig några snabba klipp. Punkt. När vi startar upp ett projekt med en ny kund, är vår målsättning alltid att det ska bli ett långvarigt samarbete.

Vill du ha en kostnadsfri offert?

Vill du veta hur vi kan hjälpa dig? Begär en kostnadsfri offert idag och få skräddarsydda lösningar för dina behov – snabbt och enkelt!

Förbättra din närvaro på nätet

Ja tack, jag vill gärna få nyheter, tips och bra erbjudanden direkt till min e-postadress.

Vi skickar ut cirka 10 nyhetsbrev per år

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev