Efter 18 år - Adwords blir Google Ads
Publicerad 06 jul 2018
Google Ads E-handel Google SEOI slutet på juni 2018 meddelade Google att de efter 18 år, byter namn på AdWords till Google Ads. Skälet är att erbjudandet har breddats genom åren. Rebrandingen ska skapa ett tydligare varumärke för kunderna.
Vad innebär det för dig?
Rent generellt blir det nog ingen större skillnad. När Google lanserade AdWords år 2000, bestod det i princip av sökordsannonserna i textform som dök upp vid sökningar. Numera är det ett betydligt mer komplext erbjudande och du kan marknadsföra dig i allt från textannonser vid sök, Youtube, Maps och mycket mer. Så det är förståeligt om Google vill förtydliga och renodla varumärket.
Vi hjälper dig med Google Ads
Se till att nya kunder hittar dig när de söker på Google efter produkter eller tjänster som du erbjuder. Du betalar endast när någon klickar på din annons, besöker din webbplats eller ringer dig. Annonsering på Google Ads är effektivt, du når rätt personer vid rätt tillfälle.