Google AdWords blir Google Ads

Efter 18 år - Adwords blir Google Ads

Publicerad 06 jul 2018

Google Ads E-handel Google SEO

I slutet på juni 2018 meddelade Google att de efter 18 år, byter namn på AdWords till Google Ads. Skälet är att erbjudandet har breddats genom åren. Rebrandingen ska skapa ett tydligare varumärke för kunderna.

Vad innebär det för dig?

Rent generellt blir det nog ingen större skillnad. När Google lanserade AdWords år 2000, bestod det i princip av sökordsannonserna i textform som dök upp vid sökningar. Numera är det ett betydligt mer komplext erbjudande och du kan marknadsföra dig i allt från textannonser vid sök, Youtube, Maps och mycket mer. Så det är förståeligt om Google vill förtydliga och renodla varumärket.

Vi hjälper dig med Google Ads

Se till att nya kunder hittar dig när de söker på Google efter produkter eller tjänster som du erbjuder. Du betalar endast när någon klickar på din annons, besöker din webbplats eller ringer dig. Annonsering på Google Ads är effektivt, du når rätt personer vid rätt tillfälle.

Tre skäl att välja oss som webbyrå

Förståelse

Vi är flexibla, lyhörda och lyssnar kanske inte alltid på vad du säger. Utan förstår vad du menar.

Teknologi

VI levererar fantastiska digitala upplevelser till dina besökare. Anpassade att fungera, oavsett vilken enhet din besökare använder.

Kompetens

Vi är en liten webbyrå. Med ett noga utvalt nätverk av ambitiösa, kompetenta samarbetspartners och leverantörer, med spetskompetens inom sitt område.

Förbättra din närvaro på nätet
Ja tack, jag vill gärna få nyheter, tips och bra erbjudanden direkt till min e-postadress.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev
Vi skickar ut cirka 10 nyhetsbrev per år

Följ oss i sociala medier
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS
  • Kontakta oss